poniedziałek, 14 maja 2012

Daltonizm...



Czasami przeraża mnie to co czują moi znajomi.
Tak wiele zależy od tego w jakim domu się wychowaliśmy. Drodzy rodzice, chciałabym abyście wiedzieli, że dziecko bardzo was potrzebuje, waszej uwagi, zaangażowania, miłości. Widzę jak moi znajomi, którzy tego nie mieli, żyją. Żyją jak tratwa dryfująca po morzu nieszczęścia. Najlepszym dla nich ratunkiem byłoby gdyby rekiny ich uśmierciły. Nie mają niczego, do czego mogli by dążyć. Z niczym nie wiążą nadziei, z niczego nie czerpią przyjemności i tu mówię dosłownie. Gdy zapytałam mojego kolegę, czy miłość istnieje, odpowiedział:
"nie można mówić, że coś nie istnieje tylko dlatego, że się tego nie doświadczyło". 
To było jedyne niepesymistyczne zdanie jakie usłyszałam z jego ust. Ciągle powtarzał, że po prostu ujrzał jaki świat jest naprawdę. Ja jednak uważam, że
Świat jest kolorowy, tylko niektórzy są daltonistami.
 Ale daltonizm można wyleczyć, a przynajmniej ograniczyć. Twoimi pigułkami są małe wydarzonka, czy ludzie, którzy sprawiają, że choć przez chwilę się uśmiechniesz lub zaczniesz wiązać z czymś nadzieje. Chociażby z tym, że w lodówce może jednak jest jogurt.
-Gdybyś znalazł dziewczynę, która by się starała i to ona zakochała się w tobie, potrafiłbyś ją pokochać?
-Pokochać nie.
-Dlatego, bo nie chciałbyś kochać, czy dlatego, że byś nie umiał?
-Pewnie, bo bym nie umiał.
-Nie można mówić, że się czegoś nie umie tylko dlatego, że nigdy się tego nie próbowało... Po co ci w takim razie taka dziewczyna?
-Po to, żebym jej potrzebował, żeby była częścią mojego świata.
-Czy zatem, jeśli coś jest częścią twojego świata, nie oznacza to, że to kochasz?
Każda chwila spędzona z nim, sprawia, że chciałabym mu pomóc, chciałabym by dopłynął swoją dryfującą tratwą na ląd. Tak bardzo cieszyłabym się, gdyby odnalazł choć jedną rzecz lub osobę, która dawałaby mu wiarę. By znalazł coś do czego by dążył. Czym jest życie, gdy nie ma się celów?
-W zasadzie nie robi ci to różnicy, czy właśnie za chwile nie umrzesz. I tak na nic nie czekasz, nie wiążesz żadnej nadziei z przyszłością. Byłbyś w stanie odebrać sobie życie?
-Wiem, że niektórzy nie chcieliby, żebym to zrobił.
-Nie pytam o ludzi, pytam o ciebie.
-Nie, bo nie chcę zranić tych ludzi. [...] Co raz częściej zastanawiam się jakby inni zareagowali na to, że mnie już nie ma.
-Wszyscy się nad tym zastanawiamy. Ja zareagowałabym źle. Mimo tego, że znamy się niedługo, jesteś w jakimś stopniu częścią mojego świata, a ja każdą część mojego świata kocham i żadnej nie chcę stracić. Mam wiele wspaniałych wspomnień związanych z tobą i wtedy zostałyby mi tylko one, a ja chciałabym budować nowe.
Chciałabym kiedyś zobaczyć go, cieszącego się życiem.
Idźcie brać leki na daltonizm.
All the best, Lexi.




15 komentarzy:

  1. cudna notka ♥
    obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. kurcze , fajnie się to czyta

    jestem nowa i potrzebuje czytelników , obserwatorów do chęci pisania . jeżeli jesteś zainteresowana zapraszam

    karmeloveciasteczko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. niesamowita notka, aż chce mi się płakać. myślisz, ze jak się chce kogoś pokochać to jest to możliwe? dodaje koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że zakochujesz się niezależnie od tego czy tego chcesz czy nie, ale co do kochania (bo przecież to dwie inne rzeczy) to tylko jeśli tego chcesz możesz kogoś pokochać, choć w zasadzie czasem serce nie zważa na to czy tego chcesz czy nie. Jeśli chodzi Ci o co innego to sprecyzuj. I dzięki za komentarz

      Usuń
  4. sliczne zdjecia :) wpadnij do mnie w wolnej chwili :)

    www.illicitfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie to napisałaś, aż brak mi słów.

    OdpowiedzUsuń
  6. MIŁO CZYTAC BLOG OSOBY ,KTORA MA PASJE I TAKA MADROSC W SOBIE.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz pojęcia jak miło czytać takie komentarze!
      Dziękuję

      Usuń
  7. Wydaje mi się, że Twój kolega będzie miał kiedyś w życiu taki okres,że się przełamie i nauczy się kochać. A może nawet i nie nauczy, po prostu - poczuje to w sobie. Także na pewno kiedyś zobaczysz go szczęśliwego, jak ma obok siebie taką osobę jak Ty, która się troszczy o niego, to nie masz się o co martwić :)
    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. piekne sa te zdjecia! na prawde bardzo mi sie podobaja :D

    OdpowiedzUsuń
  9. You have amazing pics!!
    We can follow each other? =) xx

    OdpowiedzUsuń